Od 1. listopadu 2004 platí i v České republice pravidla tzv. blokové výjimky. Neznačkovým servisům se tak otevřel přístup nejen k technickým informacím, servisnímu vybavení a školení výrobců vozidel, ale také k údržbě a opravám vozidel v průběhu záruční doby. Majitel nového vozidla v záruce již tak nemusí pod hrozbou ztráty záruky svěřit své vozidlo na pravidelný servis či údržbu pouze značkovému autoservisu, ale na základě vlastního rozhodnutí může své vozidlo servisovat také v neznačkové opravně.
Co musí neznačkový autoservis udělat proto, aby mohl bez obav provádět údržbu a servis vozidel v záruční době?
Musí zajistit, aby při opravě byly používány originální nebo kvalitativně rovnocenné náhradní díly a aby byl při údržbě a opravách pečlivě dodržen rozsah činností spolu s pracovními postupy příslušného výrobce vozidla. Pro úplnost je nutno dodat, že záruční opravu (opravu nebo výměnu vadného dílu v záruční době) smí i nadále provádět pouze značkový autoservis. Bloková výjimka dává neznačkovým autoservisům neopakovatelnou šanci, její využití záleží jen na individuálních schopnostech najít si správného partnera.
Originální a kvalitativně rovnocenné náhradní díly
Orientaci v tom, zda je náhradní díl originálním nebo kvalitativně rovnocenným, usnadní autoservisům jejich dodavatel, který předloží certifikát.
Rozsah činností a pracovní postupy výrobce vozidla
Vysoký počet různých typů vozidel a značek vylučuje, aby automechanik znal zpaměti obsah servisní prohlídky a všechny pracovní postupy. Informační systém Bosch ESI[tronic], který využíváme, obsahuje informace o rozsahu servisních prohlídek a pracovní postupy pro většinu evropských vozidel. Neznačkový autoservis tak v jednom informačním systému získá většinu potřebných informací s pravidelnou aktualizací 3x ročně.